Mexicaans - Reisverslag uit Cancún, Mexico van Lotte Woude - WaarBenJij.nu Mexicaans - Reisverslag uit Cancún, Mexico van Lotte Woude - WaarBenJij.nu

Mexicaans

Door: Lotte

Blijf op de hoogte en volg Lotte

30 Maart 2008 | Mexico, Cancún

Mijn laatste bericht heb ik meer dan een maand geleden geplaatst dus tijd voor een nieuwe!

Vandaag bedacht ik me dat ik me al aardig Mexicaans begin te voelen.Af en vergeet ik het Nederlands gewoon al. Dat ik een woord zeg in het Spaans en denk: Hoe zeg je dat ook al weer in het Nederlands? Soms duurt het wel vijf minuten of meer voor ik er achter kom. Vaak betrap ik me zelf er op dat ik al niet meer in het Ned. na denk maar in het Spaans. Mmm dat is slecht en best frusterend soms..... Ook eet ik al aardig pittig, pikant en hou echt van de Mexicaanse keuken en mis dan ook echt de aardappel niet en wil ik altij de tortilla en salsa bij mijn eten! Ik eet zelfs pikante snoepjes!
Ook de Mexicaanse rij stijl lukt me al aardig, links inhalen en lekker veel toeteren ha ha!
Maar dit alles wil niet zeggen dat ik Nederland niet mis. Juist integendeel! Ik zou graag nu op het vliegtuig willen stappen en de Helderse frisse zee lucht opsnuiven, lekker een rondje fietsen, een potje voetballen, voor de openhaard zitten, bij familie en vrienden zijn, mijn moeders heerlijke appeltaart eten, mijn broers pesten, winkelen in de nederlandse shops en dropjes eten! En zo zijn er nog wel veel meer dingen die ik kan bedenken! Maar helaas ik moet even volhouden!

Ik ben dus een maand geleden begonnen bij mijn nieuwe baan en het is zeker uitdagend. Het is voor de eerste keer dat ik de leiding over zo iets heb dus in het begin was het wennen maar ik begin nu aardig mijn draai te vinden. De meiden waar ik mee werk zijn allemaal jonger en hadden al een lange tijd geen leidinggevende dus voor het was het ook wennen. Wat altijd wel moeilijk zal blijven is de Mexicaanse werkmentaliteit. Zo verschillend van de Nederlandse! Wat je in Nederland uit je zelf doet en voor de hand ligt, zoals initiatief nemen, geordend zijn, structureel en georganiseerd zijn, ligt hier zeker niet voor de hand! Altijd moet je de mensen motiveren want uit zich zelf zullen ze niet veel dingen doen. Naast dit soort groepsprocessen houd ik me ook bezig met loonadministratie, onderhoud, shoonmaak, activiteiten programma´s in elkaar zetten en contact onderhouden met de ouders. Erg interessant allemaal en ik leer heel veel!

Verder heb ik niet veel tijd voor een sociaal leven hier, veel aan het werk en Yonatan ook dus wel zien elkaar alleen 's avonds laat. Als hij thuis komt lig ik vaak al te slapen. Gelukkig hebben wel wel onze enige vrije dag in de week samen! Volgens mij heb ik jullie het nog niet verteld maar Yonatan werkt dus niet in de time share maar gewoon weer in animatie, waar hij goed in is en het naar zijn zin heeft!

Laat aub wat van jullie horen! Ik denk vaak aan jullie en lees altijd met veeeeel plezier jullie berichtjes en ik waardeer het zeker dat jullie er nog steeds de tijd voor nemen al weer meer dan 3 jaar nu!

* Tim en Liselot, gefeliciteerd met jullie huis! Ik neem aan dat het koopcontract getekend is?

* Jesse, heb je al besloten wat je wilt gaan studeren? mail me, je grote zus kan je altijd wijze raad geven!

* Sas, ik wens je succes met de studie en het werk! Maurice verwen haar maar goed ha ha maar ik weet dat je dat doet!

* Cat en Mariek, zijn jullie al een beetje gesetteld in jullie nieuwe huis?

* Regina, hoe gaat het met je en de fam? Ben nieuwsgierig naar je knappe ventje! Kun je me een foto opsturen per mail?

* Monica en Siep, zou graag bij jullie op visitie willen komen om bij te kletsen! Jullie zijn nog steeds welkom als jullie vakantieplannen hebben!

* Miran, al wat meer geluk in de liefde? Hoop het voor je, je verdient het!

Groetjes aan de rest van de familie en vrienden die ik hier niet op genoemd heb!

  • 30 Maart 2008 - 08:49

    Marielle:

    Hoi Lotte,

    Leuk te horen dat het goed gaat !! Hier hebben we inmiddels sneeuw gehad met Pasen !! Bart is 1e paasdag 2 geworden en woensdag wordt Wout 2 jaar ! De tijd vliegt. Met zaalvoetbal moeten we met het 2e nog even 6 wedstrijden in 2,5 week spelen. En verder begint volgende week de tenniscompetitie dus hopen op mooi weer !!

    groetjes
    Marielle

  • 30 Maart 2008 - 09:48

    Miranda:

    Hey Lieverd(s)!!!

    Leuk om weer zo ff van je te horen...ik vind het helemaal niet slecht dat je al zo in het Spaans denkt...eigenlijk heel logisch ;)
    Ik heb het nl op mijn werk in Callantsoog, ik praat natuurlijk best veel Duits...dat mijn Engels heel slecht is geworden en ik denk ook alleen nog maar in het Duits!!
    Wel erg frustrerend :(

    Helaas gaat het nog steeds niet goed in de liefde...vraag me af of het ooit goed gaat komen. Begrijp me niet verkeerd: ik vermaak me prima, maar het zou toch wel erg leuk zijn als ik dat samen met iemand kan doen!!

    Nou jongens ik hoop jullie echt snel weer eens te zien....suc6 met jullie job!!

    Beso y achuchón Miran

  • 30 Maart 2008 - 09:59

    Melissa:

    He Lotte,

    Leuk om weer eens wat van je te horen. Voor mij waren de afgelopen weken, zeker niet de beste uit mijn leven. Mijn vader is overleden. Hebben het dus erg druk met het regelen van dit alles. Dan is het fijn om ook gewoon even de leuke verhalen van jou te lezen. Haha
    Dat je Nederland mist kan ik me goed voorstellen.Je weet pas wat je mist als je het niet meer dagelijks hebt. Nou geniet lekker van je drukke nieuwe baan.

    Gr Melissa

  • 30 Maart 2008 - 10:54

    Erika:

    He Lotte,
    Wat heb je het hierboven mooi verwoord... Krijg er helemaal een raar gevoel bij. De koude zee lucht, de warme appeltaart en de openhaard tegenover het pittige en warme mexico... Lag het maar om de hoek he? Kon je zo weer ff langswippen...
    Maar ja het is goed om te horen dat je al zo erg ingeburgerd bent.
    Met mij gaat alles zijn gangetje.
    Ik verlang op dit moment naar dat heerlijke mexicaanse klimaat. Ben blij dat het voorjaar weer is gekomen en hopenlijk genieten van de zon.
    Me werk is leuk, zit nog in Alkmaar. Ik heb aardig mijn draai gevonden en het loopt lekker. Ik was ook een opleiding begonnen dit jaar maar daar ben ik nu mee gestopt. Ff lekker niks.. was in het begin helemaal vreemd om niets te doen... Maar dat begint nu aardig te wennen. Heb natuurlijk ook veel vakantie, dus ik leer het vanzelf. Verder nog steeds vrijgezel. Al vele prinsen langs zien komen, maar net niet die ene op het witte paard:-(
    Vrijdagavond had ik het sph koppel nog bij me te eten. Erg gezellig. En over twee weken vindt het jaarlijkse weekend weg weer plaats. Dit keer gaan we naar Utrecht. Tegenwoordig geen huisjes meer maar een hotel het liefst midden in de stad. Heb er weer zin in.
    Het gaat je goed en de groetjes aan Jonathan.
    Dikke kus

  • 31 Maart 2008 - 11:22

    Jesse:

    He zussie!

    Moet je maar weer snel naar Nederland komen want de Mexicaanse denken dat is natuurlijk niet goed he! Als je maar niet zo lui word als zij (oke dat was je al wel een beetje ;) )Ik heb nog steeds geen keuze gemaakt eigenlijk, maar ik denk wel dat ik Media Entertainment Management ga doen.

    Doe Yonatan ook de groeten!

    Jesse

  • 31 Maart 2008 - 17:46

    Catja & Marieke:

    Yo Lotti!! Ja we zijn gesetteld, na 3 weken op 2 stoeltjes zitten kwam onze megahoekbank dus nu liggen wel 's avonds lekker languit :-)
    Tja die mexicano's zijn chiller dan ons nederlanders! Alles kan ook manjana (weet niet de precieze vertaling hihi) Toppie dat je je nieuwe baan leuk vindt en dat je je ei kwijt kan!
    Groetjes aan Yonathan!!
    Catelijne en Marieke

  • 01 April 2008 - 15:06

    Regina:

    Hoi hoi, ben blij dat je het zo naar je zin hebt en dat alles goed gaat met je!! Met mij en de familie heel goed. Wout wordt morgen al weer 2 jaar. Wordt een drukke dag. Ik zal even vragen of Cat een foto maakt en hem opstuurt naar je. Ik ben niet zo handig.

    Kus kus

  • 02 April 2008 - 14:04

    Nienke (Akumal):

    Hey Lot,

    Leuk om weer van je te horen. Dat Mexikaans klinkt idd zo slecht nog niet. Ik ga over een paar maanden de Chileense cultuur uitproberen. Ik ga daar 6 maanden studeren. Wie weet kom ik nog wel naar het noorden. Dan laat ik het je natuurlijk weten!

    x uit het grijze Nederland
    Nien

  • 27 April 2008 - 19:13

    Monica:

    Hé Lieve Lot!!
    Ik lees nu pas dit bericht.. Ik heb mijn hotmail adres niet meer en kreeg je link dus niet door!
    Wat grappig wat je allemaal vertelt, je wordt een echte mexicaanse. Maar niet je afkomst vergeten hoor en al die lieve mensen hier die je heel erg missen en van je houden!!
    Ik heb je dus net gemaild over vakantieplannen, lees die maar even!
    Wie weet zien we elkaar dan eind augustus??!!
    Dikke kus voor jou en je liefje, liefs Siep en Monica

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lotte

Hola! Mijn naam is Lotte en sinds november 2004 woon ik in Mexico. Daar ben ik gelukkig met mijn macho Mexicaantje Yonatan. Op deze site kunnen jullie berichtjes lezen van mijn avonturen in Mexico! Veel plezier en laat gerust een berichtje achter...

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 127
Totaal aantal bezoekers 83125

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: