Mijn eerste Mexicaanse voetbalwedstrijd - Reisverslag uit Cancún, Mexico van Lotte Woude - WaarBenJij.nu Mijn eerste Mexicaanse voetbalwedstrijd - Reisverslag uit Cancún, Mexico van Lotte Woude - WaarBenJij.nu

Mijn eerste Mexicaanse voetbalwedstrijd

Door: Lotte

Blijf op de hoogte en volg Lotte

06 April 2009 | Mexico, Cancún

lotte to earth:...i am still alive!

sorry ja ik weet het, het heeft even geduurd maar hier dan eindelijk weer een update vanuit Mexico!

Sinds het laatste bericht is er niet veel bijzonders gebeurd...natuurlijk ben ik weer aan het werk. Ik ben weer terug bij het hotel Dreams Cancun. Even een reminder dat is het hotel waar ik ongeveer een jaar geleden ben weggegaan omdat ik toen een beter aanbod kreeg. Dat aanbod bleek niet echt wat te zijn wat mij besloot een tijdje naar Nederland te gaan. Die 6 maanden in Nederland lijken nu op de een of andere manier net een droom. Sinds ik weer hier leef en woon is het net alsof ik nooit al die tijd in Nederland ben geweest, heel raar, het is moeilijk uit te leggen. Want hier voel ik mij ook weer thuis en ben tevreden met mijn baan. Het is alsof ik niet ben weg geweest....
Het werk is niet veel veranderd, alleen heb ik nieuwe collega's. Ik ben degene met de meeste ervaring en dat is ook te merken...afgelopen
maand was ik de werkgever met de meeste comentaar (weet ff niet meer hoe je dat zegt..) of te wel mijn naam is het meeste genoemd in de feedback die de hotelgasten achter laten. Volgens mijn baas is nog nooit iemand van de kids club zo vaak bij naam opgenoemd! Ik kreeg en schouderklopje en that was it! niet eens een loonsverhoging ofzo...ha ha.
De aankomende 2 weken wordt een drukke tijd. De Mexicanen hebben vakantie en met pasen is het altijd de drukste tijd van het jaar..ongeveer 200 kinderen in het hotel! Mijn aankomende vrije dag is dan ook gecanceled en nu krijg ik die week er na 2 dagen achter elkaar vrij.....joepie wat zijn ze hier toch ook gul!

Neuwtje is dus dat ik mijn eerste voetbalwedstrijd in Mexico heb gespeeld. Vanuit het hotel is er een team opgericht en we doen mee in een competitie waarbij we tegen andere hotels spelen. Afgelopen vrijdag was de eerste wedstrijd. Voor een mooi prijsje een paar nieuwe voetbalschoenen op de kop getikt dus ik was er helemaal klaar voor. Ik wist niet echt wat te verwachten want ik heb hier nog nooit vrouwenvoetbal gezien. Het was al aardig wat om bij de voetbalvelden te komen. Ik had geen idee waar maar men had het netjes voor me op een papiertje uitgeschreven. Gelukkig wist de taxi chauffeur waar het was. Het was verder weg dan ik dacht en kwam ook dan op zijn Mexicaans bijna te laat. Het veld was iets groter dan een zaalvoetbalveld van nep gras. Heel apart om op te spelen. Ik kwam er al gauw achter dat veel van mijn teamgenoten er niks van konden, in totaal waren er 3 die een beetje een balletje konden trappen (inclusief mijzelf) waarvan er eentje een half uur te laat op kwam dagen, in de 2e helft dus. De eerste helft ging goed. Door een goal van mij kwamen we op 1-0 voorsprong maar de tweede helft zakten we als een pudding in elkaar en verloren we 1-2. Toch maar wat meer aan mijn conditie doen denk ik! Ondanks het verlies heb ik er toch van genoten!

Sinds afgelopen week staat onze auto in de garage...toen de auto geparkeerd stond tegenover het hotel waar yonatan werkt is er iemand met een truck waarschijnlijk tegen aan gereden. Een achterlicht was kapot en de achterbak ingedeukt waardoor hij niet meer open ging. Niemand had natuurlijk wat gezien zelsf de security guard niet! Er is ook iets met het wiel aan de hand waardoor het een duur geintje gaat worden. Nu proberen we het via de verzekering te regelen maar aangezien het hier mañana mañana gaat kan het nog wel een paar weken gaan duren. Dat is balen want yonatan gaat 2 keer op een dag naar zijn werk en is vaak heel laat klaar...een auto komt dan wel van pas, het reist sneller en kost minder. Met de bus duurt heel lang en de taxi is duur vooral als je het 2 keer op een dag moet doen.
Dus hebben we besloten om voor 2 weken in de hotelzone te gaan wonen. In een appartement tegenover het hotel waar Yonatan werkt en voor mij 10 min. loopafstand van mijn werk.
Een collega van Yonatan woont daar en heeft een kamer vrij. Dus nu ben ik voor 2 weken semi toerist en kan ik lekker voor of na werktijd even naar het strand! Als het bevalt blijven we er misschien wel wonen alleen de huur is erg hoog. We zien wel ik ga nu even 2 weken genieten van het strand zo dicht bij! Viva Mexico!

Dat was het wel zo'n beetje. Ik ben benieuwd hoe het met jullie gaat??
mis jullie!

Veel liefs vanuit Cancun!

  • 07 April 2009 - 20:13

    Miranda:

    Hey lieve Lot!!
    Fijn om zo weer even een update van je te ontvangen....
    Ben blij dat je je weer lekker thuis voelt en weer een leuke baan heb. Heel veel suc6 met de paasdagen en geniet maar lekker van je 2 dagen vrij en het heerlijke strand ;)

    Mis je ook hoor!!
    xxx

  • 08 April 2009 - 12:06

    Marielle:

    Hoi Lot,
    klinkt weer als vanouds !! Hier is de voetbalcompetitie bijna af (nog 1 wedstrijd). Afgelopen vrijdag met 4-0 !!! van Watervogels 2 gewonnen en zondag ook nog een toernooitje.
    groetjes Marielle

  • 08 April 2009 - 17:40

    Cat En Mariek:

    He lotti!
    Leuk weer wat te horen! Mooi dat het allemaal goed gaat en inderdaad lekker gul met die dagen hihi. Lache dat je daar aan het voetballen bent, ze zullen wel denken, een blonde meid die kan ballen! Moest afgelopen zondag meedoen met het 2e voor een toernooi (zie Marielle) en we dachten helemaal weggespeeld te worden want we waren maar met 6 maar we namen gewoon even de beker mee naar huis hihi :-) Hier voor de rest alles okee, het lekkere weer komt er weer een beetje aan dus iedereen fleurt ook weer op en het blijft langer licht! Ik ben met het bedrijf verhuist naar een nieuw pand want waar we zaten was te klein geworden! Was ff 3 weken zwaar stressen maar het is nu klaar en het bevalt perfect! Voor de rest niets te melden dus ga er weer vandoor! Groetjes aan Yonathan, C en M

  • 13 April 2009 - 18:50

    Tine :

    hallo lotte en yonatan.hier weer eens een berichtje uit oudesluis .hier gaat alles goed .het is mooi weer dus dat is altijd goed .vanmiddag zijn rob en anita en de kids geweest .gisteren met sander naar jose marcel te lunchen.marjon moest het hele wekend werken .en adri zit in afghanistan dat is minder leuk .van de week is larissa voor het eerst met de cabrio naar oudesluis gekomen .lekker een dagje bij oma .was heel gezellig.mag ze vaker doen .sander gaat van de week op de strand tent in bloemendaal werken.ik hoop dat het leuk is voor hem .anders stuur ik hem wel naar jou toe .grapje.komt jesse nog naar je toe.nu je weet weer een beetje hoe het hier is .met mij gaat het ook wel goed .anders denk je misschien ze zegt niets over zich zelf. heel veel liefs voor jully allebij en een dikke kus .tine

  • 20 April 2009 - 11:05

    Monica:

    Hé Lieverd!
    Ik zie je mail nu pas, gebruik mijn hotmail adres eigenlijk niet meer.. Wat balen van de auto zeg! Maar je zit nu wel lekker bij het strand! Geniet daar maar even van buiten je werktijden. En wat fijn om van die goede berichten terug te horen he?!! Als je plezier hebt in je werk gaat het ook bijna vanzelf. Hier gaat alles goed. Ben druk mijn schoolopdrachten aan het afronden, zodat ik 25 juni mijn diploma in ontvangst kan nemen! Dat gaat wel lukken denk ik..
    Met de tweeling in mijn buik gaat ook alles goed, ik ben nu 15 weken en ze groeien zoals het hoort. Ik voel me nog niet helemaal top, erg moe en misselijk en soms braken. Maar goed, dat gaat wel over. Verder gaat alles prima, huis aan het voorbereiden op de komst van die 2. Blijft soms nog vreemd om in meervoud te praten, haha! Nou, we mailen weer, dikke kus Moon

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lotte

Hola! Mijn naam is Lotte en sinds november 2004 woon ik in Mexico. Daar ben ik gelukkig met mijn macho Mexicaantje Yonatan. Op deze site kunnen jullie berichtjes lezen van mijn avonturen in Mexico! Veel plezier en laat gerust een berichtje achter...

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 246
Totaal aantal bezoekers 83085

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: