dagje playa - Reisverslag uit Cancún, Mexico van Lotte Woude - WaarBenJij.nu dagje playa - Reisverslag uit Cancún, Mexico van Lotte Woude - WaarBenJij.nu

dagje playa

Door: Lotte

Blijf op de hoogte en volg Lotte

13 Januari 2008 | Mexico, Cancún

Na bijna twee maanden weer een berichtje uit Mexico...sorry dat het even geduurd heeft! Het leven gaat hier net als in Nederland zijn gangetje dus ik had niet zo veel bijzonders te vertellen maar goed hier dan even krabbel van mij om jullie even te laten weten dat ik nog leef ha ha!

Hoe gaat het ermee? Ik hoop dat jullie een fijne kerst en oud en nieuw hebben gehad!En hoe zit het met de goede voornemens voor 2008?

Zoals jullie misschien wel weten viert de familie van Yonatan geen kerst en oud en nieuw vanwege hun Joodse geloof dus een heel groot kerstfeest heb ik niet gehad. Ik heb het ook werkend doorgebracht. Op oudjaarsdag was ik wel vrij en de volgende dag moest ik pas ´s middags beginnen. Tot 's avonds was ik gewoon thuis nog wel even bij Yonatan zijn familie langs geweest want zijn neef was jarig maar toen was het op eens na twaalven en ik had het niet eens door. Daarna bij een vriend van hem op bezoek waar het hele huis vol zat, dat was dus heel gezellig en dat ging tot de late uurtjes door.
Om 12 uur Nederlandse tijd (5 uur 'smiddags Mex.tijd) had ik nog even naar huis gebeld, was toch wel raar om dan al het vuurwerk op de achtergrond te horen en denkend dat het bij jullie al 2008 was.

Afgelopen week was ik lekker 3 daagjes vrij! Woensdag de hele ochtend in het migratiekantoor doorgebracht om mijn werkvisum weer voor elkaar te krijgen want ik had eindelijk mijn niewe paspoort binnen. Daarna nog wat dingen in huis gedaan en filmpje gehuurd. Donderdag zijn we op weg naar Playa del Carmen gegaan en hebben daar lekker gerelaxt en over de winkel straat gelopen en terrasje gepakt. we hadden besloten om een simpel hoteletje te boeken zodat we niet gehaast naar huis hoefden. ´s avonds uit geweest naar de mambo cafe (salsa dansen) en de blue parrot. De volgende dag lekker de hele dag op het strand en een vriendin bezocht die in Playa woont en toen was het helaas tijd om weer richting Cancun te gaan. Ik mis playa, zou er graag weer willen wonen!

We hadden besloten om deze dagen het er goed van te nemen want vanaf volgende week begint Yonatan met zijn nieuwe baan en dan weet je nooit wanneer je weer
eens tijd hebt voor een uitstapje.
Yonatan gaat in een groot 5 diamanten (in plaats van sterren...)hotel werken in de time share. Dat beteken dat hij moet verkopen. Ben benieuwd hoe het hem vergaat.
Eind deze maand loopt het huurcontract van ons appartement af en we hebben besloten het niet te verlengen. Dit om verschillende redenen. Het loopt niet zo lekker met de huurgenoten, zij hebben een hond gekocht veel zijn behoefte doet in de huiskamer en ze maken het vaak niet zo goed schoon dus het stinkt nog al en aangezien Yonatan voor 2 maanden geen werk had hebben we niet zoveel geld meer dus we gaan waarschijnlijk voor even weer bij de moeder van Yonatan in wonen. Dit ook omdat we het idee hebben om over een een maand of 3 naar Nederland te komen! Ja jullie horen het goed! Ik wil wel voor een maand of 5 blijven en ondertussen werken. Yonatan kan maximaal 3 maanden blijven als toerist. Dit zijn de voorlopige plannen maar we hebben er allebei zin in en gaan er voor! Ik mis jullie echt...het is al weer bijna een jaar geleden dat ik Nederland was!

Ik wens iedereen veel geluk, gezondheid en liefde toe voor 2008!

Veel liefs van ons!

  • 13 Januari 2008 - 09:12

    Astrid:

    Hoi Lotte

    Goed om te lezen dat het zo goed met je gaat.
    En als je in nederland bent schrijf je in bj de flex zou ik zeggen. Op de vaart maken we heeeeeeel veeeeel gebruik van het flexburo en zeker van de zomer. Kom in ieder geval langs, of we gaan met het oude team wat drinken ofzo.
    See You!
    Assie

  • 13 Januari 2008 - 09:43

    Nienke:

    Hi Lot!
    Wat fijn om weer eens een verhaal van je te lezen! Zal inderdaad gek zijn geweest om geen kerst en oud en nieuw te vieren! Maar ach, het scheelt ook weer stress van wat gaan we eten, doen, met wie, waar etc.. ;)
    En is het helemaal gelukt met je werkvisum? Wat een gedoe allemaal, het lijkt Nederland bijna!
    Maar wat een super idee om een tijdje naar Nederland te komen! Kan me voorstellen dat je daar ook wel weer behoefte aan hebt! Hier weer even wat geld verdienen, Yonatan hier (en wat andere landen?) rondleiden. De vorige keer was hij toch maar voor een maandje? (Weet het even niet meer zeker, sorry!)
    Nou, wens Yonatan succes met zijn nieuwe baan, en als jullie straks hier zijn moeten we zeker een keertje afspreken!
    Saludos,
    Nienke

  • 13 Januari 2008 - 10:48

    Miranda:

    Hey Lieve Lotte en Yonatan!!

    Leuk om zo even een berichtje van jullie te ontvangen...toch altijd erg leuk om te lezen hoe jullie de dagen in Mexico slijten ;)

    Hier gaat alles zn gangetje, heb oud en nieuw bij Mo en Siep gevierd...was erg gezellig en ik ben daar ook blijven slapen. Siep had onwijs veel vuurwerk, maar ben mooi binnen blijven staan want ik hou er niet zo van. Kerst heb ik samen met SuuS doorgebracht, was ook erg gezellig!!

    Goed nieuws dat jullie van plan voor een aantal maanden naar NL te komen. Hartstikke leuk en gezellig, want we missen jullie natuurlijk ook heel erg. Gaan we weer leuke uitstapjes maken :)

    Nou jongens, rustig aan daar en Yonatan heel veel succes met zn nieuwe job! Wie weet snel weer even webcammen??

    Liefs en dikke X Miran
    (bessos)

  • 13 Januari 2008 - 20:59

    Marielle:

    Hoi Lotte,
    Jullie natuurlijk ook nog de beste wensen. Leuk als jullie naar Nederland komen ! groetjes Marielle

  • 14 Januari 2008 - 16:21

    Bianca:

    He Lotte,
    Een heel gelukkig nieuw jaar voor jullie!!! En misschien dan toch nog in 2008 in het huwelijksbootje??
    En kom maar weer lekker voor een paar maadnjes hier heen dat doe je goed!!
    Met mij ook alles prima, druk maar ja dat is natuurijk geen nieuws.
    Groetjes en liefs Bianca Slok

  • 14 Januari 2008 - 19:17

    Cat En Marieke:

    Jullie ook nog een heel goed 2008 gewenst!!
    Leuk dat jullie mogelijk weer een tijdje naar Nederland komen.
    Heel begrijpelijk dat je niet altijd tijd/zin hebt om te mailen hoor. Je leven gaat daar inderdaad ook maar z'n gangetje. Net als hier bij ons. Maar het blijft altijd leuk om te lezen! Alles gaat toch anders dan hier.

    Misschien tot gauw! Cat en ik wonen dan waarschijnlijk weer in J'dorp.

  • 14 Januari 2008 - 21:26

    Melissa:

    Hoi Lotte,

    Goed om te horen dat het daar goed gaat, maar nog beter dat er plannen zijn om voor een aantal maanden naar Nederland te komen. Nou jullie daar natuurlijk ook de beste wensen voor 2008

    Groetjes Melissa

  • 16 Januari 2008 - 11:55

    Ingrid En Ger:

    Hoi Lotte,
    Leuk om weer even wat uit Mexico te vernemen. Het zal voor het thuisfront geweldig zijn als jullie weer naar Nederland komen! Wij komen net terug uit een zonnig Turkije. Proficiat met je 28e verjaardag vrijdag! Veel plezier. Dikke kus en groetjes van ons allemaal uit Tuitjenhorn

  • 16 Januari 2008 - 17:58

    Oma:

    Lieve Lotte,
    Van harte gefeliciteerd met je verjaardag en ik wens je een gezellige dag samen met Yonathan.
    Veel liefs en een dikke zoen van Oma!

  • 18 Januari 2008 - 07:33

    Regina:

    Hoi lieverd!!

    Van harte gefeliciteerd met je verjaardag. Maak er een leuke dag van. Hier in Nederland denken we aan je. Leuk als jullie weer naar Nederland komen.

    groetjes en een dikke kus van Wout!!

  • 18 Januari 2008 - 07:47

    Cat En Mariek:

    HOI HOI JARIGE!! Van harte gefeleciteerd met je verjaardag! En we hopen dat je snel weer naar Nederland komt met je mannetje! GEZELLI!! Greetz, C en M

  • 18 Januari 2008 - 14:18

    Gonda:

    Hey Lotte,

    Van harte gefeliciteerd met je verjaardag!
    En als je naar Nederland komt, kunnen we je dan weer inschrijven bij de club?
    We zien het wel. Een hele fijne dag toegewenst.

    liefs Gonda

  • 18 Januari 2008 - 15:08

    Maurice En Sas:

    Lieve Lot,

    Van harte gefeliciteerd met je 28ste verjaardag ik hoop dat je, je vandaag een beetje jarig kan voelen. In ieder geval een fijne dag en wij denken aan je.

    3 dikke verjaardags kussen van ons.

  • 18 Januari 2008 - 15:46

    Tine :

    hallo lotte en yonatan
    nog de beste wensen uit oudesluis
    leuk weer iets te horen uit mexico. hier gaat alles goed.nog leuker is het dat jully misschien weer naar nederland komen ,komen voor vakantie .van harte met je verjaardag. alweer 28.het is hier storm en regen .niks aan .yonatan sucses met zijn nieuwe baan.heel veel liefs van ons en een dikke kus voor jully allbij.groetjes tine sander en hester.en van de rest allemaal.

  • 28 Januari 2008 - 17:28

    Inger:

    Hay!!
    Dat zou super zijn om wat af te spreken (ken hier nog niet zo veel mensen ;))
    mijn nummer is 9981609740
    Groetjes Ingrr

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lotte

Hola! Mijn naam is Lotte en sinds november 2004 woon ik in Mexico. Daar ben ik gelukkig met mijn macho Mexicaantje Yonatan. Op deze site kunnen jullie berichtjes lezen van mijn avonturen in Mexico! Veel plezier en laat gerust een berichtje achter...

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 144
Totaal aantal bezoekers 83105

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: