Ben ik weer... - Reisverslag uit Cancún, Mexico van Lotte Woude - WaarBenJij.nu Ben ik weer... - Reisverslag uit Cancún, Mexico van Lotte Woude - WaarBenJij.nu

Ben ik weer...

Door: Lotte

Blijf op de hoogte en volg Lotte

11 Oktober 2007 | Mexico, Cancún

Sorry dat het even heeft geduurd maar hier kom ik weer eens met een berichtje uit Mexico. Hier gaat alles goed!

Ondanks het laagseizoen heb ik de afgelopen maand veel gewerkt. Vanwege het laagseizoen worden mensen verplicht (zonder uitbetaald te worden) op vakantie gestuurd maar degenen die achterblijven moeten wel deze uren opvullen en natuurlijk worden die extra uren hier(in mijn hotel i.g.) niet uit betaald. Wat dus af en toe echt frustrerend is. Je kunt natuurlijk hogerop gaan en er wat van zeggen maar dat zou raar zijn hier want problemen met je baas wil je niet hebben (werknemers hebben hier niet zo veel rechten)en misschien verlies je daardoor wel je baan en nu het laagseizoen is liggen de banen nu eenmaal niet voor het oprapen. Tja dat is Mexico...

Deze week was het mijn beurt om verplicht een paar dagen vrij te nemen. Van maandag tot vrijdag heb ik voornamelijk niks gedaan. Yonatan was niet vrij dus heb ik lekker geluierd en af en toe wat schoon gemaakt hier in huis want mijn huisgenoten zijn erg lui en doen dus nooit wat aan het huishouden (en ze werken nog wel minder ook...)
Te veel geld aan kleren of andere dingen kon ik ook niet uitgeven want deze maand hebben we meer uitgaven dan inkomsten. We moeten het land, de auto en de huur betalen en daarbij komt ook nog eens kijken dat er iets kapot is aan de auto
dus nog wat extra pesos erbij...maar ik klaag niet want ooit komt er een dag....dat er een geldboom groeit in mijn tuin ha ha!

Om nog even op mijn vorige bericht en jullie vragen terug te komen...we zijn nog niet getrouwd. Uiteindelijk hebben we samen besloten om het wat meer tijd te geven. Ik moet nu weer mijn paspoort, werkvisum en alle benodigde papieren op nieuw aanvragen maar we hebben eigenlijk geen haast, we willen het gewoon goed doen!
Jullie geloven het bijna niet maar hier heeft het de afgelopen tijd veel geregent! En als het regent dan regent het goed! Na een regenbui heb je altijd natte voeten want het is nog steeds warm dus je loopt gewoon op je slippers. Alles beter dan de koude herfst in Ned.!
Al moet ik toegeven dat ik de wisseling van de seizoenen van de natuur in Ned. wel mis, het ziet er altijd zo mooi uit.

Hoe gaat het met jullie? Nog nieuwtjes?

Veel liefs
Lotte

  • 12 Oktober 2007 - 07:34

    Miranda:

    Hey Lieverds!
    Goed om weer even iets van jullie te horen...heb zelf eigenlijk weinig nieuws. Ik ben juist afgelopen week weer begonnen met werken. Ik had lekker 3 wkn vakantie :D Ben samen met Susan naar Kreta geweest, het was echt heerlijk en onwijs gezellig met zn tweetjes. Ik heb nog nooit zoveel gelachen in 10 dgn.
    Nou ik ga me zo even douchen, begin vandaag iets later. Het is de start van de herfstvakantie, dus we hebben veel aankomsten vandaag en we verwachten dat er ook nog mensen komen na sluitingstijd! Ik blijf dan even iets langer. Nou Leute, spreek jullie snel weer!!

    Dikke kus en knuffel Miran

  • 12 Oktober 2007 - 07:52

    Regina:

    Hoi Helmut,

    Alles gaat zijn gangetje hier. Het wordt al weer kouder hier. Het weer is wel redelijk af en toe een heerlijk zonnetje en dan ga ik weer even de wei in met Cat voetballen bij SRC.

    Verder gaat alles met Wout hartstikke goed. Begint al woordjes te zeggen enzo.

    groetjes Regina

  • 12 Oktober 2007 - 08:11

    Nienke:

    Hey Lot!

    Leuk om van je te horen! Wat is het leven toch anders in Mexico, jeetje. Ik ga misschien volgend jaar een semester in Guadalajara studeren, maar dat is nog niet zeker. Als het zo is dan laat ik het je natuurlijk meteen weten!

    Succes met het planten van je geldboom. Mocht het je lukken, mag ik dan een stekje?;-)

    X ook voor Yona,
    Nien

  • 14 Oktober 2007 - 09:46

    Catelijne En Mariek:

    He Lotti!

    Zometeen moeten wij de wei weer in bij SRC. Vandaag doet Mariek weer mee en gien valt ook al regelmatig in, nu alleen sas nog en dan maak ik ze stiekum lid hihi. Het is hier nu nog mooi weer dus nu willen ze nog wel invallen, ben benieuwd als het wat kouder wordt. Ben gestopt in de zaal want dat had ik allemaal wel even gezien, maar goed ook want op 30 november krijgen wij de sleutel van ons huis en dan kan ik die avonden beter gebruiken om behang te krabben! Ons huis is nog niet verkocht maar we hebben nog wel hoop, er zijn nog 2 mensen die wel geintresseerd zijn maar de ene werkt in Malysie en heeft nog geen werkverklaring en de ander is een piloot die nu nog op vakantie is!
    Eigenlijk hebben we voor de rest geen nieuwtjes meer.....dus de groetjes aan je mannetje en ik hoop dat de geldboom snelt groeit hihi. Als je dan naar Nederland komt kan je dan een zaadje voor ons meenemen? Zat net nog even foto's te kijken maar die zijn echt heel leuk!! Jullie maken er echt een professionele show van! Nou greetz, C & M

  • 14 Oktober 2007 - 13:13

    Marielle:

    Hoi Lotte,

    Hier niet veel nieuws, Bart kletst honderd uit, het beginnen nu kleine zinnetjes te worden. Elk weekend is het wel lekker weer (voor de tijd van het jaar).
    groetjes
    Marielle

  • 15 Oktober 2007 - 14:02

    Sas En Maurice:

    Hey Lot,

    Fijn om weer eens wat van Mexicaanse bodem te horen. Hier gaat alles zijn gangetje, ben vandaag teruggekomen uit Center Parcs daar waren we met mijn ouders en Jeroen en Colinda een lang weekend naar toe. We hebben schitterend weer gehad en het was heel gezellig! Nu heb ik nog een weekje vrij want het is al weer herfstvakantie. Ik mij voorgenomen het rustig aan te doen, maar ik heb ook nog wat dingetjes voor mijn werk en studie te doen dus ik moet ook echt nog dingen.

    Heel veel succes met je geldboom! En groetjes aan je ventje.

    Liefs van ons

  • 11 November 2007 - 21:06

    Gonda:

    Hoi Lotte,

    Alles goed hier. Voetbal gaat wat minder, wegens blesure-leed (ik ben ook geen 30 meer)Ik heb net een jong katje erbij omdat mijn andere kat van 6,5 KG wat meer beweging nodig had. Nou dat heb ik geweten hoor. Pffffff wat is dat kreng speels. Maar wel weer leuk hoor. Een beetje leven in de brouwerij. Voor de rest begint het hier echt herfst te worden. Een hoop regen en wind. Beetje jammer voor de kleintjes ivm St Maarten. Maar het lijkt elk jaar wel slecht te zijn dan.
    Nou lieverd hou ons op de hoogte van alles.

    groetjes,
    Gonda

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lotte

Hola! Mijn naam is Lotte en sinds november 2004 woon ik in Mexico. Daar ben ik gelukkig met mijn macho Mexicaantje Yonatan. Op deze site kunnen jullie berichtjes lezen van mijn avonturen in Mexico! Veel plezier en laat gerust een berichtje achter...

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 137
Totaal aantal bezoekers 83084

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: