Geen geluk! - Reisverslag uit Cancún, Mexico van Lotte Woude - WaarBenJij.nu Geen geluk! - Reisverslag uit Cancún, Mexico van Lotte Woude - WaarBenJij.nu

Geen geluk!

Door: Lotte & Yonatan

Blijf op de hoogte en volg Lotte

23 Augustus 2007 | Mexico, Cancún

Hallo lieve mensen in Nederland!
Bedankt voor al jullie felicitaties maar we zijn nog niet getrouwd! Ja, hoe kan dat nou zie ik jullie al denken????? Een dag voordat Yonatan en ik al onze papieren zouden inleveren bij het gemeentehuis is Yonatan zijn rugzak uit de auto gestolen en juist in die rugzak zaten alle papieren om te kunnen gaan trouwen nml: mijn paspoort, mijn werkvisum, brief met toestemming van de migratie om te kunnen trouwen, mijn geboortecertificaat, resultaten van een bloedtest enz. Verder zat er ook geld in maar daar ging het niet om. Je kunt wel begrijpen hoe gefrustreerd, verdrietig en boos ik was! Ik heb flink een potje lopen janken want het is veschrikkelijk om te zien dat alles wat je gepland heb zo in een keer verpest wordt. Het diner en feest afgezegd en iedereen weer op de hoogte brengen dat het niet door gaat en wanneer dan wel, geen idee want je bent hier tenslotte in Mexico. Heb nog alles geprobeerd om voor de 21e te kunnen trouwen want die dag gingen mijn ouders weer naar huis. Bij het gemeentehuis deden ze niet zo moeilijk ik mocht kopieen in plaats van origineel inleveren. Alleen had ik geen kopie van de brief van migratie met toestemming en laat die nou net het belangrijkste zijn. Dus ik op naar het migratiekantoor om te zien of ze me daar konden helpen maar nee hoor hun hebben gewoon ACHT dagen nodig om naar het archief te gaan en een kopie te maken van de brief en een stempel er op te zetten. Kun je het geloven? Ik nog geprobeerd uit te leggen dat mijn familie over was uit Ned. voor de bruiloft maar nee hoor ze zijn daar gewoon glas hard. Nu het idee hebben dat ik ga trouwen waar mijn familie niet bij is is echt niet leuk. Nu is het zo dat we wel gaan proberen te trouwen voor de 6e september want tot die datum is de toestemming van Migratie geldig en anders moeten we weer 200 euro betalen voor een nieuwe en waarschijnlijk weer langer wachten.

Dit was dus allemaal in het water gevallen maar toch heb ik er met mijn ouders en Jesse nog een leuke tijd van gemaakt. Ik had een week vrij (maar door orkaan Dean waren het uiteindelijk maar 5 dagen) en ben lekker bij hun in het hotel in Playa verbleven. We hebben cenotes bezocht, zijn naar isla mujeres geweest en hebben geshopt in Cancun, lekker geluierd op het strand en herlijk uit eten geweest. Ook heeft mijn familie eindelijk de moeder en broer van Yonatan ontmoet. Helaas zijn mijn de tassen van mijn ouders in het winkelcentrum van Cancun uit hun huur auto gestolen.
Door de komst van orkaan Dean werd ik gebeld door mijn werk dat ik eerder terug moest komen om te helpen dus daardoor kon ik helaas de laatste 2 dagen van het verblijf van mijn familie hier niet met hun doorbrengen.

Gelukkig is Dean uiteindelijk ver weg van Cancun en Playa gebleven maar dat weet je van te voren nooit. Helaas heeft het in andere delen van Mexico en in andere landen veel schade achter gelaten.

Dus jullie begrijpen wel 2 keer bestolen plus orkaan Dean op bezoek = GEEN GELUK!

Ik wil iedereen nogmaals bedanken voor alle felicitaties, het is echt leuk om te zien dat iedereen in Ned. aan ons denkt! Veel mensen hebben wat aan mijn ouders meegegeven ( bedankt!) voor Yonatan en mij. Ik heb met mijn moeder afgesproken dat ik het niet open maak tot ik echt ga trouwen!

Ook wil ik mijn ouders en Jesse nog bedanken voor de leuke tijd samen en voor de lap top!

Mensen dat betekent dat (wanneer ik kabel gekocht heb) vaker op internet zal zijn om met jullie contact te houden!

Veel liefs van Lotte & Yonatan

  • 23 Augustus 2007 - 17:33

    Maurice En Sas:

    Jeetje Lot (en Yonatan), ben helemaal sprakeloos. Ongelofelijk! Hoeveel pech kun je hebben, wordt er ook helemaal verdrietig van en heb erg met jullie te doen. Ook voor je ouders en Jesse. Wat een domper!

    Heel veel sterkte!

    En veel liefs van uit Nederland!

  • 23 Augustus 2007 - 18:00

    Catja En Mariek:

    Goed, typ dit bericht nog een keer want bij de verwerking van het bericht ging het niet goed. Wel beter want er stonden heeeeeeel veeeeeeeel scheldworden in tegen die lummels die jullie papieren hebben gestolen...en het feit dat ze daar ze lekker meewerken, bureaucratie heb je dus ook in Mexico...
    Maar goed;
    Echt ontzettend sneu voor jullie en je ouders. Als ik het verhaal boven lees dan wordt ik ook heel verdrietig!! GGRRRRRRRRRRRRRR.....
    Gelukkig hebben jullie nog een leuke tijd met de fam gehad ondanks die tegenslagen. Ik hoop dat jullie snel de papieren allemaal weer kunnen regelen zodat je weer een datum kan prikken voor de grote dag!

    Heel veel liefs en knuffels,

    Catja en Mariek

  • 24 Augustus 2007 - 07:36

    Miranda :

    Jeetje van een verhaal en wat een pech hebben jullie toch altijd met die migratiedienst etc. !!!
    Ik had gehoopt dat jullie 15/8 een hele mooie dag zouden hebben met je ouders en Jesse, dat het dan zo moet aflopen BALEN.
    Ik duim voor jullie dat het allemaal z.s.m. geregeld kan worden en dat jullie snel een nieuwe datum kunnen prikken ;)

    Dikke Kus Miran

  • 24 Augustus 2007 - 08:23

    Nienke:

    Hi Lot,
    Wat een enorme hoeveelheid mala suerte!! Echt heel erg klote, alles valt in het water door een paar halvegare ladrones!
    En balen dat het migratiekantoor zo moeilijk deed... Vind het allemaal heel vervelend voor je, en helemaal dat je ouders er nu niet bij kunnen zijn. Ik hoop dat het toch nog allemaal snel kan worden geregeld, en dat zodra jullie de kans zien, samen naar Nederland kunnen komen. Dan moeten jullie de bruiloft hier nog maar eens 'naspelen', zodat iedereen er toch een beetje bij is geweest.
    Heel veel sterkte en succes!!
    Besos,
    Nienke en Mario

  • 24 Augustus 2007 - 19:29

    Carla:

    Hoi Lotte en Yonatan.
    Wat een pech zeg.
    En je ouders over gekomen en geen trouwerij.
    Maar er is een gezegde "Wat in het vat zit verzuurd niet"
    Jullie dag komt ook wel.
    Maar het is natuurlijk niet leuk allemaal.
    Jullie zullen wel een TRAANTJE hebben weg gepinkt.
    Veel sterkte en groetjes van de Mams van Miranda.

  • 25 Augustus 2007 - 15:53

    Melissa:

    Jeetje dat geloof je gewoon niet als je het leest, maar helaas het is de waarheid. Hoeveel pech kun je hebben zeg. Om verdrietig van te worden. Balen ook voor je familie want die kan er nu niet bij zijn.
    Hoop voor je dat het allemaal nog wel lukt voor 6 september.

    veel sterkte...

    groetjes melissa

  • 25 Augustus 2007 - 17:52

    Joyce:

    Hay Lotte,
    Ik had je een paar dagen terug een berichtje gestuurd, dat ik ook naar cancun kwam.. vandaar ik nog een keertje op je site kwam kijken, maar ook vooral uit nieuwsschierigheid!

    Maar wat ontzettend balen zeg wat er gebeurd is!! Ik hoop dat je nog snel en gelukkig mag trouwen :)

    groetjes Joyce (enjoymexico.waarbenjij.nu)

  • 16 September 2007 - 14:02

    Gonda:

    Hé Lotte,

    Hoe is het nu? Zijn jullie nu getrouwd of nog niet???
    Ik lees regelmatig je berichtjes hoor.

    Hou ons op de hoogte!

    liefs Gonda

  • 25 September 2007 - 23:13

    Nienke:

    Hey Lot,

    JEETJE wat een verhalen allemaal! Ik zit echt aandachtig te lezen. Maar wel leuk dat jullie gaan trouwen. Helaas heb ik nu te weinig tijd om te sparen om langs te komen. Maar misschien dat ik 5maanden in Mexico ga studeren, dan kom ik zeker even langs.

    Ik was laatst week naar me Mexico foto''s aan het kijken. Het is alweer zo lang geleden. Maar het was helemaal geweldig!

    Ik wens jullie heel veel succes met alles en hou me op de hoogte!!!!

    x uit Amsterdam
    Nienke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lotte

Hola! Mijn naam is Lotte en sinds november 2004 woon ik in Mexico. Daar ben ik gelukkig met mijn macho Mexicaantje Yonatan. Op deze site kunnen jullie berichtjes lezen van mijn avonturen in Mexico! Veel plezier en laat gerust een berichtje achter...

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 282
Totaal aantal bezoekers 83108

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: