Met the Black Pearl naar Belize - Reisverslag uit Cancún, Mexico van Lotte Woude - WaarBenJij.nu Met the Black Pearl naar Belize - Reisverslag uit Cancún, Mexico van Lotte Woude - WaarBenJij.nu

Met the Black Pearl naar Belize

Door: Lotte

Blijf op de hoogte en volg Lotte

14 Juni 2007 | Mexico, Cancún

Als je de Pirates of the Caribean hebt gezien dan weet je waar ik het over heb...The Black Pearl de trots van captain Jack Sparrow! Sinds twee weken hebben Yonatan en ik onze eigen Black Pearl...nee het is geen piratenschip maar onze nieuwe zwarte Peugeot 206 XS!
Door allerlei (typisch Mexicaanse) obstakels hebben we er even op moeten wachten maar nu mogen we er dan eindelijk volop van genieten....onze eigen auto! Wat is dat heerlijk zeg niet meer wachten op bussen (hier weet je nml noit hoe laat ze voorbij komen) en geen gevecht meer voor een taxi en lekker op tijd thuis komen van het werk! Vooral voor Yonatan die vaak mensen van zijn hotel mee naar de disco neemt is het heerlijk dat hij 's nachts lekker snel naar huis kan want dan is er bijna geen openbaar vervoer meer. Bij dit bericht heb ik een paar foto`s toegevoegd zodat jullie onze eigen Black Pearl kunnen bewonderen...

Twee weekenden geleden was meteen de vuurdoop...een tripje naar Belize. Waarom Belize? Mmm ik durf het bijna niet te zeggen maar had weer eens een probleempje met de migratiedienst. Ja ja ik was weer de pineut! Ik voelde het aankomen mijn aanvraag voor mijn werkvisum duurde wel erg lang. Op een dag vertelde ze op mijn werk dood leuk dat mijn aanvraag was afgewezen met de reden dat na het bekijken van mijn profiel ze conludeerden dat ik het werk deed wat eigenlijk een Mexicaan kan doen...oftewel met andere woorden met mijn papieren was ik te goed voor deze baan. Een andere reden was dat er geen bewijs was van de 4 talen die ik spreek. Wat bullshit is want bij al mijn ingeleverde papieren zat een diploma van een talenschool hier, waar in beschreven staat dat ik goed Nederlands, Engels, Spaans en Duits spreek. Dus dat was weer eens een foutje van hen zelf! Wat was ik gefrustreerd zeg...maar goed op mijn werk zeggen ze dat er niks aan de hand is bij de volgende aanvraag want de advocaat van het hotel had een gesprekt gehad met het hoofd van het migratiekantoor...maar ik moet het allemaal nog maar zien.

Nu het tripje naar Belize. Van migratie moest ik dus weer het land uit om weer als toerist binnen te komen en dan de aanvraag op nieuw te doen. Dus op naar Belize wat het dichtst bij is. Nou ja Belize zelf zijn we eigenlijk nooit ingekomen want het is één grote corruptie daar aan de grens. Mexico uit ging zonder probleem maar Belize in was een ander verhaal. Ze hebben dus gewoon bij de grens al meteen door waarvoor je komt en zeggen doodleuk nee hoor mevrouw we laten u niet binnen voor alleen twee dagen. Ja en dan weet je waar het hier op neer komt....geld op de tafel leggen en dan komt het wel goed. Dus meneer gaf mij een 2 stempels in mijn paspoort eentje van de binnenkomst in Belize en eentje van vertrek vanuit Belize. Belize zelf zijn we dus nooit ingekomen! Maar dat was nog niet alles...terug naar de grens om Mexico weer binnen te komen hedden we dezelfde beambte die ons Mexico uit zag gaan...2 uur daarvoor en dan al weer terug he dat kan niet ...dus ook bij deze meneer weer wat geld neergelegd en kreeg ik 90 dagen als toerist! Zo zie je maar weer wat je met geld hier wel niet kunt doen!!!!

Het blijft echt wel frustrerend dat ik elke keer pech heb met migratie...
Denk toch wel dat het er gauw aan komt dat Yonatan en ik gaan trouwen dan hebben we deze problemen niet meer!

Veel liefs van mij!
Ik mis jullie allemaal!

  • 14 Juni 2007 - 07:26

    Nel:

    Hallo Lieverds,

    Nou ja schat als ik dit lees zit er niets anders op dat er eerdaags blikjes achter jullie mooie auto meegesleept worden!!
    Zo is het ook maar een gedoe land in land uit!
    Wij gaan vrijdag een weekje oerollen, hierna mail ik je en heb je vast wel wat leuks te vertellen.

    Liefs en een dikke kus!

    nel.



  • 14 Juni 2007 - 10:57

    Miranda:

    Wat een gedoe weer allemaal zeg...het zit je ook nooit mee!! Met geld kan je dus alles.

    Super dat jullie nu een auto hebben, The Black Pearl ziet er mooi uit ;) geniet ervan en veilige km's.

    Ik mis jullie ook! Liefs xx Miran

  • 14 Juni 2007 - 20:26

    Marielle:

    Hoi Lotte,

    Wat een gedoe daar zeg, het houdt maar niet op. Hier alles goed, we zijn lekker aan het tennissen. Ook met Bart alles goed.
    groetjes
    Marielle

  • 15 Juni 2007 - 14:47

    Maurice En Sas:

    Lieve Lot,

    Het is je/ jullie ook niet gegunt hoor! Wat een drama weer...Wat is het dan in Nederland en omstreken goed geregeld. Maar wie weet de aanhouder wint enne anders heeft je moeder van de zomer wel zin in een feestje hahaha! Mooie auto hoor, haha the black pearl goed gevonden. Als het goed is gaan we vanavond met Cat naar deel 3. Vind Johnny zo leuk in die rol! Mariek houdt er niet van en die is dit weekend met de politiemeiden opstap, vandaar alleen met Cat.

    Nou, Lot hoop dat het allemaal goed gaat komen (die hoteladvocaten hebben we na de vorige x ook niet zo'n hoge pet meer op)we duimen voor je en veel tour plezier met jullie autootje.

    Liefs van ons

    Gr. aan Yonatan en Tito

  • 16 Juni 2007 - 10:00

    Catja:

    Ja hier de alleenstaande Cat even :-) Mariek is inderdaad een weekendje ardenne met de politiedames. Lekker rustig zo'n weekendje hihi nee hoor mis haar wel..soms..:-) maar we zijn gisteren naar deel 3 geweest en die was wel minder dan 1 en 2, daar zat even wat meer humor in. Maurice moest zijn best doen om niet in slaap te vallen.
    Een onwijs gave auto, hij is echt heel mooi, ziet er nieuw uit. Maar doen ze in Mechico niet aan kentekens?? Net als je moeder zegt wordt het nu wel eens tijd voor trouwen denk? Wat een gesodemieter daaro met die migratiedient...
    Wij zijn ook weer op zoek naar een nieuwe auto, wij zijn vorig weekend betrokken geraakt bij een zwaar ongeluk in de wijkertunnel. Heb je een mail gestuurd met foto's, het was een wonder dat mariek en ik in principe zowat niets hadden alleen mariek haar ma en vriendin zijn er minder goed van af gekomen. Die vriendin ligt nog in het ziekenhuis vanwege een verschoven nekwervel en het was een wonder dat die geen dwarslesie had. Lang leve de kreukelzone en airbags!! Catja en de groetjes van Mariek uit de ardenne!

  • 18 Juni 2007 - 14:18

    Yvon:

    Mooi Karretje, ziet er flitsend uit.
    Daar zullen jullie wel veel plezier van hebben.Van het weekend naar J'pop geweest. Was erg gezellig. We zijn je broers nog tegen gekomen en Jesse komt van de week bij ons eten,lekker makkelijk voor hem.Bart is geslaagd voor zijn examen. Joeppie!!!! zijn we allemaal erg blij mee.Kan hij mooi verder op het Espeq en straks in de leer bij je vader. We horen weer, geluk en groetjes uit Julianadorp. Ed Yvon en kids.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lotte

Hola! Mijn naam is Lotte en sinds november 2004 woon ik in Mexico. Daar ben ik gelukkig met mijn macho Mexicaantje Yonatan. Op deze site kunnen jullie berichtjes lezen van mijn avonturen in Mexico! Veel plezier en laat gerust een berichtje achter...

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 132
Totaal aantal bezoekers 83110

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: