3 jaar geleden... - Reisverslag uit Cancún, Mexico van Lotte Woude - WaarBenJij.nu 3 jaar geleden... - Reisverslag uit Cancún, Mexico van Lotte Woude - WaarBenJij.nu

3 jaar geleden...

Door: Lotte

Blijf op de hoogte en volg Lotte

11 April 2007 | Mexico, Cancún

Ik realiseerde me dat het 3 jaar geleden allemaal begon...toen ik Yonatan ontmoette in Playa del Carmen tijdens mijn backpack reis met Erika. Jeetje wat gaat de tijd snel en waar blijft het!? Af en toe vraag ik me in gedachte af hoe zou mijn leven er nu uit hebben gezien als ik nooit de beslissing had genomen om naar Mexico te verhuizen. Volgens mij is het wel simpel om in te vullen want om eerlijk te zeggen ligt in Nederland alles voor de hand. Mede daarom ben ik blij met mijn toen genomen beslissing. In mexico weet je namelijk nooit wat je te gebeuren staat zo onverspelbaar is het. Ik moet toegeven dat geeft wel een extra iets aan je leven hoe frustrerend het soms ook kan wezen. Maar dat hebben jullie vast allemaal wel begrepen in de berchten van de afgelopen jaren...

back to reality...
Hier gaat het goed, we zijn allebei erg druk met werken. Het is deze week semana santa, de vakantie in Mexico en daarnaast is er nog teeds de springbreak in Amerika dus je raadt het al een gekkenhuis in de hotelzone! Vanaf volgende week wordt het rustiger zeggen ze....ik hoop het want de afgelopen 2 weken heb ik heel wat uurtjes extra gewerkt. Deze week hadden we elke dag meer dan 30 kinderen in de kids club rond huppelen. Ik heb het erg naar mijn zin op mijn werk. De kids club heeft heel veel facaliteiten voor de kids dus ik leef me uit hier: van muurklimmen tot trampoline springen, van het maken tot maskers tot het spelen van game cube en x box ha ha!

Met Yonatan zijn gezondheid gaat het minder. Gister zijn we erachter gekomen dat hij een ernstige oorinfectie/ontsteking heeft. Eentje die er al heel lang zit en waar hij nooit iets aan heeft gedaan. Hij klaagde wel eens over pijn en duizeligheid maar het was nooit ernstig tot een dag geleden hij thuis kwam en gewoon flauw viel! De hele dag deed het al heel zeer en hoorde hij zo´n piep in zijn oor en kwam er vochtigheid uit. De dokter zegt dat het best ernstig is. Hij moet nu voor de aankomende dagen medicijnen nemen waaronder antibiotica, 2 verschillende oordruppels, neusspray en injecties! Over vijf dagen terug komen en als het niet beter is moeten ze zijn oor uitzuigen wat niet prettig is en waardoor je ook een gedeelte van je gehoor kan verliezen. We hopen het beste!

We zijn bezig om een auto te kopen, een tweede hands golf GTI 2.0. De droom van Yonatan...
We zijn alleen nog aan het wachten op de bank voor een kliene lening. We hebben net niet genoeg geld om hem meteen af te betalen. We wachten af of de bank ons de lening wilt geven. Zodra het antwoord ja is hebben we dus de auto! Maar ja dit is Mexico en je weet het nooit...

Hoe gaat het met jullie in Nederland? De Lente is begonnen, is het weer al beter?
Ik mis de seizoenen wel hoor! Hier bestaan ze namelijk niet. Alleen een gedeeltje van het jaar noemen ze regenseizoen en de rest van het jaar is het zomer!

Veel liefs van mij en van Yonatan!

  • 12 April 2007 - 07:29

    Carla:

    Hoi,fijn om weer wat van jullie te horen.
    Ja,Ja, het begint hier ook weer mooi weer te worden.het weekend word het zelfs 20 graden.
    Dus lekker in de tuin.
    Wat vervelend zeg de oorontsteking van Yonatan.
    Dat kan zeer hardnekkig zijn een oorontsteking.
    Je goed aan de medicatie houden dan komt het vast wel weer goed.
    Julle zijn weer zeer actief met werk zeg!
    Ja, in de animatie branche is het altijd hard werken.
    Groetjes uit he zonnig Nieuwediep.

  • 12 April 2007 - 09:33

    Regina:

    Hoi daar,

    Heel vervelend die oorinfectie. Nou zorg dat het goed hersteld voordat hij weer aan het werk gaat (wat een moedertje ben ik ook). Hier is alles goed. Wout is alweer 1 jaar. Hij vond het maar nix dat volle huis.
    Verder gaat alles zijn gangetje. Eindelijk wordt het weer wat beter en dan is het lekker om drie dagen te werken hoor.

    groetjes Regina

  • 12 April 2007 - 18:07

    Monica:

    Hé Lottie!
    Ja, wat gaat de tijd snel he?! Onvoorstelbaar! Maar je bent gelukkig met de keuze die je toen gemaakt hebt en daar gaat het om, toch? Al missen wij je in NL wel erg!! Wat balen van Yonathan joh.. Hopelijk zakt het af de komende dagen met die medicijnen. Geef hem maar een dikke kus en knuffel van mij, knapt hij vast van op, van zuster Mo, haha! Hier verder alles goed. Morgen mijn laatste dag op de afdeling en dan 2 WEKEN VAKANTIE!!! En dan gaan we mijn spullen naar Siep verhuizen.. Mijn huis is nog niet verkocht, heb al wel kijkers gehad.. We wachten het rustig af! Wanneer kom je weer naar NL?? Wordt wel weer eens tijd, vindt je niet??? Nou meis, geniet van de kindjes op je werk en sterkte voor Yonathan!
    Veel liefs Moon

  • 12 April 2007 - 20:43

    Ellen:

    Hoi Lot!

    't is al ff geleden, hier dan weer eens een berichtje uit Breda. Ik lees en volg je avonturen nog steeds hoor, al stuur ik niet vaak wat terug. Ik vind het hartstikke tof wat je allemaal gedaan hebt; backpacken, naar de andere kant van de wereld verhuizen, super!
    Zelf ben ik dus verhuisd naar Breda (ook bijna andere kant van de wereld...) en heb ik recent een aantal maanden in Uruzgan gebivakkeerd.
    Heel veel geluk in Mexico en beterschap voor Yonatan!

    Grtz,
    Ellen

    (xl_ellen@hotmail.com)

  • 14 April 2007 - 08:59

    Miranda:

    Hey Lieve Lotte!! Ja wat gaat de tijd snel hè, maar je hebt toch 3 jr geleden een hele goeie keuze gemaakt....kijk eens voor voor een leuk leven jullie samen hebben in Mexico ;) Maar we missen je wel hoor!! Wens Yonatan veel beterschap van mij en ik hoop dat het goed afloopt met zn oor. Hij moet het maar even goed in de gaten houden. Wat heerlijk dat jullie straks misschien een eigen auto hebben, je hebt dan toch meer een stukje vrijheid erbij. En een Golf dat is natuurlijk helemaal goed ;)
    Ik ben nu lekker een weekend vrij en het zou mooi weer worden, dus dat gaat helemaal goed komen!

    Liefs XX Miran

  • 20 April 2007 - 18:50

    Veronique:

    Hey Lottie,
    Dat was toevallig afgelopen woensdag!!! Cancun zo'n grote stad en dan loop je elkaar gewoon tegen het lijf! Je zag er echt goed uit! Ik ben blij dat het goed met je (jullie)gaat!
    Groetjes uit Playa del Carmen

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lotte

Hola! Mijn naam is Lotte en sinds november 2004 woon ik in Mexico. Daar ben ik gelukkig met mijn macho Mexicaantje Yonatan. Op deze site kunnen jullie berichtjes lezen van mijn avonturen in Mexico! Veel plezier en laat gerust een berichtje achter...

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 198
Totaal aantal bezoekers 83113

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: