Dreams Cancun - Reisverslag uit Cancún, Mexico van Lotte Woude - WaarBenJij.nu Dreams Cancun - Reisverslag uit Cancún, Mexico van Lotte Woude - WaarBenJij.nu

Dreams Cancun

Door: Lotte

Blijf op de hoogte en volg Lotte

06 Maart 2007 | Mexico, Cancún

Dromen in Cancun of dromen die waar komen in Cancun?
Je weet wel die droom over een tropisch klimaat, wit zand strand, super blauwe zee en een cocktail in je hand! Nou die droom is zeker waar geworden hier in Cancun! Dus dan moet je maar ergens ander over dromen en wel over het vinden van werk bijvoorbeeld en kan jullie tot mijn eigen blijdschap vertellen dat die droom ook is uitgekomen! Ik heb werk gevonden in een hotel met de naam Dreams Cancun!

Afgelopen week druk op sollicitatie geweest. Bij de meeste hotels ging ik echt redelijk gefrustreerd weg vanwege de slechte organisatie en communicatie maar toch gelukkig een hotel gevonden met goede organisatie en die eindelijk mijn ervaring en studie waardeert! Dit hotel had in de krant een advertentie geplaatst en ze zochten een medewerker voor de kids club. Voordat ik heen ging, heb ik even op tripadvisor.com de commentaren van al de Amerikanen op dit hotel gecheckt. Veel positieve dingen en zo kwam ik er ook achter dat de kids club daar heel groot is en heel veel (leuke)dingen organiseert. Perfect voor mij dus ik op gesprek. Het eerste gesprek bij personeelszaken verliep goed alleen ik ben een toerist en heb geen werkvisum! Het hotel heeft bijna geen buitenlanders in dienst dus moest deze meneer eerst wel even checken of het mogelijk was. De volgende dag werd ik opgebeld met het bericht dat ik weer op gesprek moest komen en dit keer met de leidinggevende van het animatieteam. ook dit maals een goed gesprek en toen het bericht van de general manager dat ze mijn werkvisum konden regelen! joepi! Ik ben dus vandaag geweest om allemaal papieren te ondertekenen voor migratie. Het hotel wilt alleen niet dat ik illegaal werk als ze mijn visum aan het aanvragen zijn dus moet ik wachten tot de migratie die uit geeft en dan mag ik beginnen met werken en dat kan nog wel zo´n 20 dagen duren. Dat maakt niet uit ik ben al lang blij dat ze zoveel moeite voor me doen!

Ik heb dus uiteindelijk weer gekozen om iets te gaan doen wat ik echt leuk vind! Het receptiewerk was me niet echt heel goed bevallen en een serieuze baan kan altijd later nog. Ik bedoel je ben jong en je wilt wat....fun hebben! Het salaris is niet zo goed als het bij receptiewerk but who cares?

Alles gaat dus hier zijn gangetje. Yonatan heeft het momenteel superdruk op zijn werk want de spring break is aangebroken (Amerikaanse en Canadeze voorjaarsvakantie). Dat betekent allemaal scholieren die naar Cancun voor de sex, drugs en rock 'n roll komen! Het is echt een gekkenhuis 's avonds in het uitgaancentrem van de hotelzone. Het is nog erger dan Lloret de mar kan ik je vertellen. Ik was wel nieuwsgierig dus afgelopen zaterdag ben ik in een van de tientallen discotheken daar geweest genaamd senor frogs. Op zich een leuke tent maar met al die dronke, gillende en gekke amerikaanse tieners heb ik het niet heel lang uitgehouden. Het zijn al niet mijn favoriete mensen en voor al niet als ze zo doen, dan is alles nog overdrevender dan het eigenlijk al was dus moet je na gaan...

Ik wilde jullie nog even laten weten dat ik gister een hele goede film heb gezien in de bios, het is zeker een aanrader! Blood diamond met Leonardo Dicaprio. Het gaat over de burger oorlog in Sierra Leone, diamanten smokkelaars en kindsoldaten. Deze film heeft mij echt aangegrepen en heeft een goede verhaallijn.

Nu wil ik berichtjes van jullie zien..ook al hebben jullie niet zo veel te vertellen maakt niet uit ik vind het leuk om wat van jullie te horen!

Waar zal ik nu eens over gaan dromen...

  • 06 Maart 2007 - 09:13

    Miranda:

    Hey Lieverd!! Heel toevallig vroeg mijn moeder gister nog naar je...ben blij dat je weer een leuke job heb gevonden en dat ze idd die werkvisum voor je gaan regelen. Scheelt weer een hoop zorgen ;) Hoe vond Yonatan het cd'tje?? Nou meissie, ga en blijf lekker genieten daar!! Hier is het rot weer :(

    Dikke XX Miran

  • 06 Maart 2007 - 10:11

    Carla:

    Hoi Lot en Yonatan.
    Hier een berichtje uit het koude en natte Nieuwediep.
    Wat fijn zeg dat je werk heb gevonden.
    En dan een Hotel met zo'n mooie naam.
    Dat moet wel goed komen.
    Dromen zijn er altijd wel hoor!!!
    Als er niets meer te dromen is,is het leven saai.
    groetjes Carla Aggenbach.

  • 06 Maart 2007 - 10:25

    Tine:

    hallo lotte en yonatan .hier even een berichtje uit oudesluis.ik loop alweer aardig .dus nog even en dan kan ik de halve mahraton gaan lopen .het is hier lekker nederlands weer,regen dus
    ik moet donderdag weer naar groningen dan hoop ik dat ik daarna weer auto rijden mag .het bevalt me niks om aldoor aan sander te moeten vragen .leuk lotte dat je weer werk naar je zin heb gevonden.ik hoop dat er nog wel een beetje tijd voor julli samen is te vinden . ofkomen julli elkaar alleen in bed tegen .nu heel veel lieve groeten uit oudesluis voor julli allebij en een dikke kus van tine

  • 06 Maart 2007 - 15:38

    Bianca:

    HE Lot, gefeli met je baan!!
    Ik heb toevallig ook Bllod Diamond gezien.....goeie film! Wil nooit meer een echte diamant!
    Ik werk al een tijdje niet meer op De Vaart! Ik werk nu tijdelijk op een laagniveau groep op NH. Van de zomer ga ik solliciteren voor een ander buiten project van NH. Ander niveau waar de nadruk ligt op (gezellige) leefstijl. Duimen dus dat ik van de zomer wordt aangenomen.
    Groetjes Bianca

  • 06 Maart 2007 - 18:51

    Monica:

    Hé lieverd! Wat een positieve berichten allemaal!! En inderdaad, als je werk doet wat je leuk vindt is het salaris niet heel erg belangrijk, kijk maar naar mij, haha! Ben blij dat het allemaal weer op z'n pootjes terecht zal komen enneh, hopelijk kunnen Siep en ik je in september observeren tijdens je werk! Geniet nu lekker van de vrije tijd die je hebt, ik denk veel aan jou lieve Lot! Dikke kus en knuffel Moon

  • 06 Maart 2007 - 19:17

    Erika:

    He lottie,
    gefeliciteerd maar weer met je hoeveelste baan inmiddels? Je CV is ook niet meer in een paar kantjes onder te brengen lijkt me...
    Maar leuk hoor de kids club.... lekker op het strand en in het zwembad vertoeven...
    Met mij alles zijn gangetje. Behalve dat Marleen, het kindje waar ik voor werk, vorige week best ziek naar het ziekenhuis raakte. Was allemnaal erg spannend... maar gaat nu weer de goede kant op.
    Volgende maand lekker een weekje op vakantie.. verder kan ik niet wachten totdat het echte voorjaar weer is aangebroken.. en dus ook leuke feestjes voor de deur.
    Nou heel veel succes...
    en ohhh ja die vervelende amerikanen.. wij waren er toen ook rond maart toch? Ken je Jonathan nu dan al drie jaar????? Dat moet gevierd worden!!!
    Nou daaaaaag veel liefs en een dikke x Erika

  • 07 Maart 2007 - 17:41

    Tanja:

    heey lotte
    ik las je verhaal op me moeders mail. wat leuk dat je zo'n baan hebt gevonden :) ik wil graag een vervolg opleiding toerisme denk ik dat is toch net zo iets als jij nu doet?? maja dat weet ik allemaal nog niet zeker hoor.. oeww die film is volgens mij dood eng echt zielig hoorde ik van me vriendin ze zij dat iedereen daar huilden in de bios. verder alles goed met je:) zo te horen wel!! met mij ook wel :) ik heb trouwens een hele lieve vriend. hij is al wel 18 maja what's the problem als ik het super met hem kan vinden toch ? ik zit sinds kort ook bij een hele leuke sportschool op hiphop dansen echt leuk !!ga ik zo ook heen. o , ja ik ga waarschijnlijk ook switche van school ik heb toch me plek niet zo gevonden op het clusius. jij zit daar zeker lekker in het zonnetje nou hier alleen maar slecht :S maja dit was even een verhaaltje over wat ik allemaal meemaak tegenwoordig.. ciao xx Tanja en ik hoop dat ik je snel weer een keer zie in nederland...

  • 11 Maart 2007 - 19:40

    Maurice En Sas:

    Hee Lot,

    Leuk joh, dus toch wat naar het zin gevonden! En ik denk ook dat de kids en lekker veel buiten meer wat voor jou zijn dan dat formele. Net wat je zegt; "dat kan later nog wel" als je groot bent haha...Nou,geniet-ze nog even van je 'vakantie'. En we mailen.

    Liefs dikke kus van ons

    Ps. Ik heb de film bij Cat en Mariek gezien toen Maurice op wintersport was en wij vonden hem ook erg goed en aangrijpend. Zeker een aanrader voor wie hem nog niet gezien heeft.

  • 13 Maart 2007 - 21:14

    Richard:

    Zolang geleden al dat Sas "mijn" film heeft gezien en nog niet terug heeft gegeven :-(

  • 18 Maart 2007 - 20:03

    Veronique:

    Hey meid,
    Ik ben weer terug! Hoop dat we binnenkort weer eindelijk een keertje afspreken!
    Ben je inmiddels al aan het werk!?
    We bellen/smsen!
    Besito y saludos a Yonathan

  • 27 Maart 2007 - 18:14

    Ariet:

    Goed te lezen dat je weer werk heb.
    Hier gaat alles goed.De laatste dagen zomers,kunnen buiten zitten,doen dat dan ook. Een beetje kleuren voor Zuid Afrika.
    Cees belde ons vorige week,en zei het wordt hier een beetje herfstig,30 graden!! 20 april gaan we heen,we zullen het wel merken,nemen de korte broek maar mee denk.Nou Lotte succes met je nieuwe job.Groetjes van ons aan jou en Jonathan

  • 09 April 2009 - 18:57

    Cynthia:

    Heeee,

    Ik ben nu nog vrij jong, maar ik loop met heeel veel vragen die ik nu al graag beantwoord wil hebben! Ik hoop dat jij me met deze vragen kan helpen:

    - wat voor opleiding heb je gevold om dit te kunnen doen?
    - dat het bij jij nu heel makkelijk ging met migreren wilt toch niet zeggen dat het altijd zo makkelijk gaat toch?
    -Hoelaat duurt een opleiding
    En nog veeeeel meer.
    Kan je me anders een mailtje sturen, dan kan ik de rest van de vragen daarna ook stellen, als je dat natuurlijk voor me wilt doen.

    Groetjes Cynthia.

    P.s. mijn email is cait_cynt@hotmail.com

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lotte

Hola! Mijn naam is Lotte en sinds november 2004 woon ik in Mexico. Daar ben ik gelukkig met mijn macho Mexicaantje Yonatan. Op deze site kunnen jullie berichtjes lezen van mijn avonturen in Mexico! Veel plezier en laat gerust een berichtje achter...

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 188
Totaal aantal bezoekers 83115

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: