Updeetje - Reisverslag uit Cancún, Mexico van Lotte Woude - WaarBenJij.nu Updeetje - Reisverslag uit Cancún, Mexico van Lotte Woude - WaarBenJij.nu

Updeetje

Door: Lotte

Blijf op de hoogte en volg Lotte

15 Januari 2007 | Mexico, Cancún

hola hola bij deze een updeetje vanuit mexicooh!
Ik had jullie nml beloofd om jullie op de hoogte te houden van de ontwikkelingen met mijn nieuwe werk en woonplaats.

Mijn nieuw baan is oké al is het wel allemaal anders en nieuw en weet ik heel veel dingen nog niet. Elke dag leer ik weer nieuwe dingen, vaak duizelt mijn hoofd er van! Ik ben dus concierge maar ook receptioniste. Dat betekent dat ik naast het afhandelen van klachten, persoonlijke begeleiding en speciale wensen, en het reseveren van dinee`s ook check in en check uit doe en daar komt ook geld bij kijken, het bijhouden van de kas enzo. Er is een speciaal computersysteem om alle gegevens van de hotelgasten bij te houden dat best ingewikkeld is en waar ik steeds meer en meer kom over te weten. Als de gasten bijv. een klacht hebben over dat hun jacuzzi niet werkt moet ik onderhoud bellen en er voor zorgen dat ze het repareren.
Het hotel is echt luxe en heel groot! Er zijn wel 9 restauranten! Het hotel heeft junios suites, casita suites en presidential suites. Ik werk in het deel met de casita suites die meer luxe zijn dan de junior suites. Er komen dan ook vaak mensen met veel geld en vip`s en veel koppels die op huwelijksreis zijn.
Naast mijn vaste maandloon kan ik extra verdienen door dingen te verkopen aan de gasten zoals de massages van de spa, candle light dinner op het strand, ik kan ze een up grade verkopen naar een betere kamer enz.
Vaak krijg ik door mijn intensieve contact met de gasten en goede tip van ze! Dus met mijn salaris ben ik zeker goed vooruit gegaan!

Ik begin onderhand een beetje te wennen aan Cancun! Ik weet mijn weg te vinden en weet de taxi chauffeur te vertellen waar ik heen moet! Maar mijn favoriete stad zal het nooit worden! We wonen nu nog steeds tijdelijk bij de moeder van yonatan in. In het begin vooral omdat we niet zoveel geld hadden. Nu we allebei goed verdienen zullen we gauw gaan verhuizen naar ons eigen plekkie. Daar ben ik onderhand wel aan toe want in het huis waar we nu zijn hebben we niet veel privacy want het is heel klein en er zijn altijd mensen over de vloer. Wat natuurlijk best gezellig kan zijn maar af en toe heb ik wel behoefte aan privacy. Ook is yonatan al veel autodealers langs geweest want hij wilt een autootje kopen....!

Oja wat ik bijna vergeten was en ik ben wel een beetje laat....maar beter laat dan nooit:

gelukkig nieuw jaar.....

ben benieuwd hoe het met jullie gaat!?

veel liefs Lotte

  • 15 Januari 2007 - 11:52

    Miranda:

    Hallo luitjes!! Goed om te horen dat je nieuwe baan goed bevalt, ik kan je hetzelfde vertellen. Ik ben ook erg blij dat ik bij Jan Doets weg ben ;) Het bevalt erg goed in Callantsoog, het werk is leuk en afwisseld en de collega's zijn ook super aardig. Voor mij een goed begin voor het nieuwe jaar :D
    Ik hoop dat jullie snel een eigen stekkie kunnen vinden, zodat je je misschien er wel thuis gaat voelen...het heeft gewoon tijd nodig!! Alles gaat verder zn gangetje, ik heb weinig nieuwtjes :( hahaha Nou spreek jullie snel en alvast gefeliciteerd met je verjaardag!!!!!!!!! Maak er een leuke dag van

    Liefs xx Miran

  • 15 Januari 2007 - 18:14

    Cat En Marieke:

    He Lottie en Yonatan!

    Jullie ook een gelukkig nieuwjaar! Wat fijn dat het bevalt op jullie nieuwe baan en ook lekker dat het flink wat centjes opbrengt! Want ik kan me voorstellen dat je op een gegeven moment wel weer een plekje voor jezelf wilt! Veel succes met het kopen van een auto en Lottie, alvast gefeliciteerd met je verjaardag!!

    Dikke -X-

  • 15 Januari 2007 - 18:49

    Marielle:

    alvast GEFELICITEERD !

    Hier alles goed, behalve dat er geen sneeuw en ijs ligt !
    groetjes
    Marielle

  • 15 Januari 2007 - 19:19

    Tim En Liselotte:

    Lieve Lotte,

    Ook voor jullie natuurlijk nog een gelukkig nieuwjaar gewenst! Fijn te horen dat je er qua werk op vooruit bent gegaan! Nu hopen dat het snel lukt met het autootje en met het appartement. Met ons gaat alles goed. We hebben kerst voor het eerst in ons eigen huisje gevierd, wat erg gezellig was. Eind van deze maand gaan we vier dagen naar Parijs. Daar kijken we erg naar uit, want we zijn alle twee wel aan een paar vrije dagen toe. Doe de groeten aan Yonatan!

    Liefs, Tim en Liselotte

  • 15 Januari 2007 - 22:04

    Yvon:

    He familie, goed te horen dat het goed gaat.Je wordt een lekkere regelaar. Met jouw charme zullen de fooitjes ook wel lekker lopen. Hier alles goed.Bart heeft een scooter en is helemaal Happy. Succes met het vinden van een eigen stekkie en voor donderdag Van Harte Gefeliciteerd en een fijne dag. Groetjes Yvon en fam.

  • 16 Januari 2007 - 10:05

    Ingrid En Ger:

    Ha die Lotte,
    Fijn om te horen dat het goed gaat met je nieuwe job!
    Wij zijn vannacht net terug gekomen uit Turkije. Oma was ook met ons mee! Een heerlijke zonnige week gehad en oma ziet ook poepie bruin! We hebben erg genoten. En oma was de favoriet van de jongens van het animatieteam. Mammie, omi, iedereen noemde haar zo. Lotte ook van ons alvast van harte met je verjaardag en een dikke zoen, ook van oma natuurlijk!

  • 16 Januari 2007 - 18:29

    Melissa:

    He Lottie,

    Ook jij natuurlijk een gelukkig nieuwjaar en dat jullie maar snel een eigen stekkie zullen vinden.

    Verder alvast GEFELICITEERD.

    groetjes Melissa

  • 18 Januari 2007 - 08:24

    Regina:

    Hoi Lotte,

    Van harte met je verjaardag. Het zal niet zo zijn als in Nederland maar ik hoop dat je een gezellige dag hebt. heel veel plezier. Hier is verder alles goed. Met Wout is het ook prima. Groeit als kool... Wordt al een echt mannetje...

    groetjes Regina

  • 18 Januari 2007 - 17:00

    Maurice En Saskia:

    Lotje, Gefeliciteerd!!
    (Smak, smak, smak.)
    En we hopen dat je, je wel een beetje jarig voelt vandaag.

    Liefs Maurice en Sas

  • 18 Januari 2007 - 21:10

    Veronique:

    Hey meis,
    Ben je jarig vandaag?
    Van harte geleliciteerd meid!! Donde estas la fiesta???? Ik zal er zijn!!!! ;-)
    We moeten snel een keer afspreken!!!!!
    Tot binnenkort!!!

  • 18 Januari 2007 - 21:16

    Ariet:

    Van harte gefeliciteerd
    met je verjaardsg,in een zonnig en warm Mexico,vanuit een regen- en stormachtig Koedijk.

  • 20 Januari 2007 - 13:57

    Jesse:

    Dag zusje! Heb je mn ecardje nog gehad? ;)

  • 20 Januari 2007 - 16:40

    Catja En Marieke:

    Had je een mailtje gestuurd maar die kreeg ik net zo snel weer terug :-) dus dan maar via je website!
    --------------------
    Goedenmorgen!

    Van Harte Gefeliciteerd met je verjaardag!
    Je zal vast moeten werken want daar ben je vast niet vrij
    op je verjaardag? Zijn benieuwd wat je van Yonathan heb gehad!

    Het is hier nu 9.15 en ben nog aan het wakker worden….
    Buiten is het weer zuidwesterstorm met windkracht 10, dus je oppassen
    Dat je niet geraakt gaat worden door vliegende dakpannen hihi…

    Volgende week gaan we met Sas, maurice, Jeroen, Colin en Gien
    Naar de vrienden van Amstel in Rotterdam. Lijkt ons erg gezellig!
    We nemen we weer wat foto’s en die gooi ik wel op de site!

    Nou ga weer verder met werk want het is vetje druk!

    Groetjes aan Yonathan en een fijne verjaardag nog!

    Catja en Marieke

  • 20 Januari 2007 - 16:43

    Catja En Marieke:

    Hihi zie net dat je nieuwe foto's heb..echt geweldig! Jij als engel en Yonathan ken echt hoog springen :-)

  • 11 Juni 2007 - 02:05

    BiancaTo:

    Nou zeg dit is toevallig. Ik heb zo een 3 jaar geleden gewerkt in ventas in Dreams Cancun resort Spa. Stage gelopen voor zo een 6 maandjes. Leuk zeg !!!!!


    Tot mails,

    saludo,
    Bianca

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lotte

Hola! Mijn naam is Lotte en sinds november 2004 woon ik in Mexico. Daar ben ik gelukkig met mijn macho Mexicaantje Yonatan. Op deze site kunnen jullie berichtjes lezen van mijn avonturen in Mexico! Veel plezier en laat gerust een berichtje achter...

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 124
Totaal aantal bezoekers 83119

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: