nieuw en spannend - Reisverslag uit Cancún, Mexico van Lotte Woude - WaarBenJij.nu nieuw en spannend - Reisverslag uit Cancún, Mexico van Lotte Woude - WaarBenJij.nu

nieuw en spannend

Door: Lotte

Blijf op de hoogte en volg Lotte

19 December 2006 | Mexico, Cancún

nieuw en spannend zo kan ik de titel van dit bericht wel noemen. Nieuw omdat ik nieuw werk gevonden heb en een nieuwe woonplaats heb en dat maakt uiteraard alles spannend....

Afgelopen week druk bezig geweest met werk zoeken en beslissingen nemen...pfff ik kan je zeggen dat is best vermoeiend...af en toe liep mijn hoofd vol en wist ik niet meer wat ik denken moest...wat doe ik..en waarom toch niet dat andere en waar gaan we wonen???? Allemaal vragen waar ik niet echt het antwoord op wist. Maar na veel geduld en nadenken toch werk gevonden en een beslissing genomen!

Ik ben in totaal wel iets van 6 hotels langs geweest voor sollicitatiegesprekken voor verschillende banen. Sommige positief en andere negatief. Vaak alles slecht georganiseerd....lang wachten en er achter komen dat ze toch niet iemand nodig hadden. Vooral het wachten is irritant maar ik heb hier gemerkt hoe langer je wacht en laat zien dat je geduld heb de meer kans heb je dat ze je aannemen. Met mijn Spaans heb ik het er goed van af gebracht vaak complimenten gehad dat ik goed Spaans spreek!
Toen ik bijna de hoop had opgegeven werd ik gebeld door een hotel of ik op gesprek wilde komen...ik had het onderhad wel een beetje gehad met al die interviews maar op Yonatan zijn aandringen toch heen gegaan. Wat blijkt ze wilden me graag aannemen en ik had eindelijk een keer het gevoel hier zie ik mezelf wel werken! Allemaal erg aardige mensen en het hotel is super mooi. Eentje waar ik zeker zelf naar toe zou gaan!
Mijn werk is dit keer geen animatie en kinderen meer! Heb gekozen voor wat serieuzer en meer mogelijkheden voor mij om nieuw dingen te leren. Ik ga werken als concierge. Dit houdt in dat ik altijd klaar sta voor de hotelgasten en hun problemen oplos en dingen voor ze organiseer. Verder weet ik er nog niet zo veel over maar ik begin morgen...spannend dus! Ga gewoon lekker 8 uur per dag werken en heb een goed salaris (stuk beter dan mijn vorige salaris. Tevens kan ik ook nog wat extra bijverdienen dals ik dingen van het hotel aan de gasten verkoop.

Het hotel ligt tussen playa en Cancun in. de website: www.eldoradosparesorts.com ga naar resorts en kies dan voor el dorado royal. Bij de afdeling casitas van het hotel wordt ik concierge.
Ander goed nieuws is dat ook Yonatan een goede baan heeft gevonden en wel in Cancun als manager van het animatieteam. iets wat hij altijd al graag wilde doen!
Omdat zijn werk in Cancun is zijn we gedwongen om in Cancun te gaan wonen. Wat niet mijn favoriete woonplaats is maar waar ik het voor een tijdje wel uit kan houden. Het is echt het tegenovergestelde van Akumal ....er wonen een miljoen mensen in deze stad en heel veel verkeer en alles is slecht georganiseerd....ben dan ook vaak de weg kwijt. Hier kun je vanwege het verkeer echt niks op de fiets doen...je moet altijd de taxi of bus (zonder tijden) nemen. Maar goed overal valt aan te wennen denk ik.
We hadden beiden het liefst in Playa del Carmen gewoond maar dat bewaren we voor later!

Nu ga ik me maar klaar maken om te gaan slapen want ik moet om 7.30 al de bus nemen...
Ik laat jullie gauw weten hoe het werken en wonen hier bevalt

Als ik jullie niet meer spreek....fijne kerst en oud & nieuw!

  • 19 December 2006 - 08:23

    Miranda:

    Nou meissie, zoals ik al zei op MSN: go for it!!! Het komt allemaal wel goed met jullie ;) fijne feestdagen en veel geluk in 2007.....Dikke X Miran

  • 19 December 2006 - 08:28

    Nel:

    Hallo avonturierster van me!!!

    Geweldig dat jullie werk hebben gevonden, leuk om eens iets anders te gaan doen wie weet hoe leuk je het gaat vinden en lekker 8 uur, hou je tenminste ook nog tijd over voor je social life!!
    Wanneer is nu je vrije dag? dan spreek ik je weer op de msn.

    Liefs en een dikke kus!
    mam



  • 19 December 2006 - 08:53

    Ingrid:

    Fantastisch Lotte!!
    Heel veel succes.

  • 19 December 2006 - 10:07

    Carla:

    Fijn om te lezen dat jullie werk hebben gevonden.
    Een huisje komt ook wel.
    Het begint hier aardig koud te worden het is s'morgens ijs krabben van de auto.
    Bij jullie is het zeker aangenamer.
    Hele fijne feestdagen.
    .

  • 19 December 2006 - 13:02

    Nienke:

    Hi hermana!

    Was een beetje achter met het lezen van je verhalen, dus las net pas het slechte nieuws, maar gelukkig wel meteen het goede nieuws erachteraan!
    Fijn dat jullie allebei nu een baan hebben gevonden waar jullie happy mee zijn, hopelijk hebben jullie nu ook meer tijd voor elkaar!
    Succes ermee, en een hele fijne kerst en oud en nieuw!
    Besos,
    Nienke

  • 19 December 2006 - 18:05

    Catja En Marieke:

    Joh jullie villa on Playa Del Carmen komt nog wel :-) Maar gelukkig dat jullie weer snel werk hebben gevonden, zeker met jou visum en je zal in Mexico vast geen sociale dienst hebben hihi.. wij gaan zo naar Youpie van het Hek. Gisteren met het 1e meegedaan omdat er nog veel geschorst zijn en en we zijn met 4-1 afgedroogd echt Old stars zit in het slop..het 1e gaat de play offs vast niet halen! En wij met het 2e worden vast middenmootje! Moeten jullie werken met Oud en Nieuw? Wij vieren het bij Sas en Maurice! Als we jullie niet meer spreken alsvast fijne kerstdagen en een gelukkig en gezond nieuwjaar! C & M

  • 19 December 2006 - 19:10

    Yvon:

    Gefeliciteerd allebei. Lekker dat jullie weer werk hebben. zal voor jouw Lotte wel heel anders zijn dan de animatie, maar dit klinkt ook goed. Succes en geluk, Groetjes Yvon.

  • 19 December 2006 - 20:34

    Erika:

    HEEEEEEEEEEEEL VEEL SUCCES!!!!!

  • 19 December 2006 - 21:20

    Maurice En Soes:

    Hee lotti, Wel leuk hoor een hele nieuwe uitdaging. Je begint zo onderhand aardig all round te worden. Haha een indrukwekkende CV. In ieder geval heel veel succes. En die 8 uurtjes klinken helemaal goed!Lekker genieten van een beetje vrije tijd in het paradijs. Wens Yonatan ook veel succes en je gaat vast wel wennen aan Cancun...

    Alvast prettige kerstdagen en een gelukkig en gezond nieuwjaar!

    Liefs van ons

  • 20 December 2006 - 21:31

    Marielle:

    GELUKKIG NIEUWJAAR !!!!

    Harry, Marielle en Bart

  • 21 December 2006 - 22:27

    Barbara:

    Hoi Lotte,

    Kwam via een link op waarbenjij.nu jouw site tegen. Volgens hebben wij elkaar wel eens ontmoet in Playa! Ik ben Barbara en woon sinds kort ook in Cancun bij mijn Mexicaanse macho, haha. Bel of mail me als je eens wat af wilt spreken, ben ook nog maar net mijn netwerk in Cancun aan het opbouwen, lijkt me gezellig!

    Groetjes, Barbara

    email: bjterhorst@hotmail.com
    tel: 984 217 9165
    barbaramexico.waarbenjij.nu

  • 23 December 2006 - 13:58

    Veronique:

    Hey meid,
    Heel veel succes voor jullie beiden met jullie nieuwe baan!
    Bij deze wens ik jullie ook hele fijne kerstdagen en veel geluk voor het nieuwe jaar! In Mexico zit men niet zo in de kerst sfeer hé omdat het er zo warm is..
    Tot binnenkort!!!

  • 25 December 2006 - 11:44

    Ariet:

    Hoi Lotte en Yonathan
    Veel succes met jullie nieuwe jobs. We waren op je moeders verjaardag,en hoorden daar over jullie werk.
    Vandaag tijd gehad om je bericht te lezen.
    Heel fijne feestdagen(al zal je wel moeten werken)
    En een suksesvol 2007.
    p.s. Cees en Corina hun side,in Z.Afrika is:
    www.bakkersbandb.com.
    Misschien kunnen jullie klanten uitwisselen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lotte

Hola! Mijn naam is Lotte en sinds november 2004 woon ik in Mexico. Daar ben ik gelukkig met mijn macho Mexicaantje Yonatan. Op deze site kunnen jullie berichtjes lezen van mijn avonturen in Mexico! Veel plezier en laat gerust een berichtje achter...

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 121
Totaal aantal bezoekers 83121

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: